poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Kapusta zasmażana z kotletem schabowym

Pyszne kapuściane danie .
Aromatyczna strawa z kminkiem,
cebulką i półsłodkim winem.
Początkowo planowałam
przyrządzić białą, zwykłą
kapustę, ale żadna z dostępnych
na targu nie przypadła mi
do gustu. Ostatecznie kupiłam
włoską. Lżejszą i delikatniejszą.
Kapustę umyłam, oczyściłam
z wierzchnich liści, przekroiłam
na pół, wycięłam głąb.
Poszatkowałam pofalowane liście. Posoliłam morską solą, wymieszałam
i odstawiłam na pół godziny.
W tym czasie umyłam schab, pokroiłam na plastry, rozbiłam tłuczkiem,
oprószyłam solą i pieprzem. Przykryłam folią spożywczą,
wstawiłam do lodówki.

Na głębokiej patelni
z podwójnym dnem roztopiłam
dwie łyżki masła. Włożyłam
kapustę, smażyłam kilka minut
stale mieszając.
Podlałam odrobiną wody,
dodałam liść laurowy, sok
z połowy pomarańczy, łyżeczkę
soku z cytryny, łyżeczkę kminku
i sporą szczyptę świeżo mielonego
pieprzu. Dusiłam na małym płomieniu
ognia około 30-40 minut.
Na drugiej patelni zeszkliłam na łyżce masła jedną białą cebulę
drobno posiekaną. Wsypałam łyżkę mąki, podlałam płynem,
który wytworzył się z duszonej kapusty. Cebulę połączyłam z kapustą,
wymieszałam, dusiłam jeszcze kilka minut.
Na końcu wlałam lampkę białego, półsłodkiego wina.
Kotlety obtoczyłam w mące, rozmąconym jajku i w bułce tartej.
Usmażyłam.
Zasmażana kapusta doskonale komponuje się soczystym schabowym.
Bardzo smacznie polecam :)

1 komentarz:

  1. Typowo polskie danie :) Ostatnio zrobiłam podobne, tyle że bez wina i z ziemniakami gotowanymi ;) I zapomniałam o najważniejszym - o kminku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń