poniedziałek, 30 maja 2011

Chleb Graham

Przede mną kolejny bochenek
ciepłego jeszcze chleba.
Różni się od wszystkich,
które do tej pory piekłam.
Jest bardzo kruchy i ma
specyficzny smak.
Chleb graham powstaje
z mąki razowej, drożdży i mleka.
Na nieduży bochenek potrzeba:
0,5 kg przesianej pszennej mąki
razowej, 10 g świeżych drożdży,
1 i 1/4 szklanki letniego mleka,
pół łyżeczki cukru i łyżeczkę soli.
Do mleka wsypałam cukier i wkruszyłam drożdże. Zamieszałam,
odstawiłam na 10 minut. Mąkę podzieliłam na dwie części.
Do jednej wlałam zaczyn, wymieszałam, przykryłam ściereczką
i odstawiłam w ciepłe miejsce. Gdy ciasto wyrosło dodałam sól, pozostałą
część mąki, dokładnie wyrobiłam. Uformowałam kulę i ponownie
odstawiłam do wyrośnięcia. Foremkę wysmarowałam olejem,
wysypałam bułką tartą. Przełożyłam ciasto, pozwoliłam
odpocząć mu jeszcze przez pół godziny.
Piekłam około 35-40 minut w temperaturze 195°C.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz