wtorek, 31 maja 2011

Chleb pszenny

Puszysty, delikatny, z cudownie
chrupiącą skórką. Chleb
pszenny z płatkami owsianymi,
siemieniem lnianym i ziarnami
słonecznika. Najsmaczniejszy
z masłem, szczypiorkiem, sałatą
i rzodkiewką.
Od pewnego czasu uczestniczę
w pewnym niezwykle przyjemnym
przedsięwzięciu - stąd, na blogu
pojawiać się będzie więcej
pieczywa i przekąsek :)
Pszenny chleb robi się szybko
i łatwo. Składniki są następujące:
1 kg przesianej mąki pszennej, 2 szklanki ciepłej wody,
2 łyżki cukru,
10 dag świeżych drożdży, łyżka soli,
3 łyżki ziaren słonecznika,
3 łyżki płatków owsianych
i 3 łyżki siemienia lnianego.

Z wody, cukru i drożdży zrobiłam zaczyn, odstawiłam na 15 minut.
Mąkę, sól, słonecznik, płatki owsiane i siemię lniane wsypałam
do miski, wymieszałam. Wlałam zaczyn, połączyłam drewnianą łyżką
a następnie przełożyłam na stolnicę i zaczęłam wyrabiać.
Gdy ciasto zrobiło się zwarte i jędrne uformowałam kulę, włożyłam
do miski, przykryłam ściereczką, odstawiłam do wyrośnięcia.
Dwie foremki keksówki wysmarowałam olejem i wysypałam mąką
kukurydzianą. Wypełniłam ciastem, posmarowałam z wierzchu oliwą,
odstawiłam do ponownego wyrośnięcia.
Piekłam około 40 minut w temperaturze 185°C.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz