niedziela, 19 czerwca 2011

Świąteczne ciasto z truskawkami i bitą śmietaną

To był dobry, piękny i pełen
wrażeń dzień.
Kakao o świcie, krople rosy
na bosych stopach, świergot
ptaków, oczekiwanie...
Cały piątek próbowałam
wymyślić jakieś ciasto,
którego jeszcze nie jedliśmy.
Z pomocą przyszła mi Mirunia.
Podsunęła pomysł i dzisiejszy
wyjątkowy dla nas dzień
mogliśmy celebrować
truskawkową, rozkoszną delicją.
Podstawowy przepis, który Mirunia dokładnie mi przedstawiła
zmodyfikowałam nieznacznie. Ciasto to można przyrządzać
na wiele sposobów, z różnymi owocami i z dowolną galaretką.
Potrzebne składniki: słoiczek Nutelli 350 g, opakowanie sucharków 270 g,
250 ml śmietany 36%, 250 g serka mascarpone, 10 listków mięty,
jeden mały mix do śmietany, cukier waniliowy, truskawki - ilość
dowolna, jedna galaretka owocowa (u mnie cytrynowa).

Suchary pokruszyłam,
dokładnie połączyłam
z orzechowym kremem.
Powstałą masą wyłożyłam
dno tortownicy, wstawiłam
do lodówki.
Śmietanę ubiłam mikserem.
Dodałam serek mascarpone,
listki mięty, cukier waniliowy
i śmietanowy mix.
Ubijałam jeszcze chwilę,
by wszystkie składniki
dokładnie się połączyły.
Krem wyłożyłam na czekoladowy spód, umieściłam z powrotem w lodówce.
Truskawki umyłam, oddzieliłam szypułki, pokroiłam.
Słodkie owoce ułożyłam ozdobnie na śmietanowej masie.
Cytrynową galaretkę rozpuściłam w 200 ml wrzącej wody.
Kiedy całkowicie wystygła zalałam ciasto.
Bardzo smacznie, radośnie, truskawkowo zachęcam :)

8 komentarzy: