czwartek, 19 sierpnia 2010

Wafelki orzechowo-kokosowe

Smaczny deser do popołudniowej
kawki lub herbaty.
Składniki, które są potrzebne
do sporządzenia smakołyku
to:
Masa orzechowa: 20 dag orzechów włoskich i ziemnych solonych, 2 szklanki mleka, 25 dag cukru, 4 łyżeczki cukru waniliowego, 15 dag masła.
Masa kokosowa: pojemnik 20 dag śmietanki 36%, 4 łyżki cukru pudru, 15 dag wiórków kokosowych.
Ponadto: dwa suche wafle andruty
i paczka krakersów.

Orzechy drobno zmieliłam. Mleko z cukrem i cukrem waniliowym
gotowałam na bardzo małym ogniu, często mieszając.
Gdy powstała gęsta, karmelowa masa, zdjęłam z ognia, przestudziłam.
W misce utarłam masło. Stale ucierając dodawałam
po łyżce zgęstniałego mleka.
Pod koniec ucierania wsypałam orzechy.
Masę rozsmarowałam na waflu, przykryłam drugim waflem,
wstawiłam do lodówki i obciążyłam deseczką.

Po 3-4 godzinach
przygotowałam masę kokosową.
Śmietankę ubiłam
z cukrem pudrem,
dodałam wiórki kokosowe,
całość dokładnie utarłam.
Połowę masy kokosowej
rozsmarowałam na górnym
waflu, obłożyłam krakersami
i pozostałą częścią masy
posmarowałam krakersy.
Deser posypałam gorzkim
kakao i wiórkami kokosowymi.
Ponownie wstawiłam do lodówki na kilka godzin.
Następnego dnia pokroiłam w podłużne kawałki.
Wafelki doskonale komponują się z czarną, gorzką herbatą.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz