wtorek, 9 listopada 2010

Szarlotka

Wyjątkowy wypiek.
Delikatne, kruche ciasto,
jabłka z aromatem cynamonu
i wanilii, kruszonka polana
gęstym lukrem.
W żadnej cukierni nie
jadłam lepszej szarlotki.
Prosty przepis a efekt końcowy
zachwycający.
Podała mi go moja Mama.
Składniki są następujące:
1,5 szklanki mąki, 0,5 kg cukru pudru, 2 łyżki gęstej śmietany, 10 dag masła,
2 żółtka,
łyżeczka proszku do pieczenia, cynamon, cukier waniliowy,
1,5 kg jabłek.

Mąkę, cukier puder, masło, śmietanę, żółtka i proszek do pieczenia
posiekać nożem po czym szybko zagnieść ciasto.
Podzielić na dwie części.
Ciasto można włożyć na jakiś czas do lodówki, ale nie trzeba.
Prostokątną blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Położyć pierwszą część ciasta. Można je także zetrzeć na tarce.
Jabłka umyć, obrać, pozbyć się gniazd nasiennych,
pokroić na cienkie plasterki. Wymieszać z cynamonem i cukrem waniliowym.
Wyłożyć na ciasto.
Na jabłka zetrzeć lub pokruszyć (ja pokruszyłam) drugą część ciasta.
Wstawić do gorącego piekarnika.
Piec 40-50 minut w temperaturze 180°C - 195°C.

Po wyjęciu z piekarnika
i przestudzeniu, polać lukrem.
Przygotowuje się go bardzo
prosto. Cukier puder należy
połączyć z odrobiną wody
lub mleka. Ja zawsze używam mleka.
Wymieszać tak, żeby nie było grudek.
Można też do cukru pudru
dodać sok z cytryny, jeśli ktoś
lubi cytrynowy lukier.
Ciasto wyłożyć na półmisek,
zjadać ze smakiem w rodzinnym gronie popijając filiżanką herbaty lub kawy :)
Polecam smacznie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz