czwartek, 10 lutego 2011

Kurczak w sezamowej panierce

Nieskomplikowane danie
o zachęcającym wyglądzie.
Chrupiąca panierka z drobnymi
ziarenkami, z całą pewnością
skusi niejednego łasucha.
Z trzech marchewek, dużej
pietruszki i połowy selera
ugotowałam wywar.
Do nadania smaku użyłam
liścia laurowego, angielskiego
ziela, ziaren kolorowego
pieprzu i morskiej soli.
Po 20 minutach wyjęłam warzywa, zastępując je czterema udkami kurczaka.
Gotowałam kolejne 20 minut. Po tym czasie wyjęłam mięso,
odstawiłam do wystygnięcia.
Przygotowałam składniki panierki: mąkę, dwa rozbełtane jajka
i ziarna sezamu wymieszane z łyżką bułki tartej.
Każde udko podzieliłam na części, wyjmując przy okazji kości.
Obtaczałam w mące, następnie w jajku i na koniec w sezamie.
Smażyłam na głębokim, rozgrzanym oleju z każdej strony.
Kurczaka podałam z gotowanymi ziemniakami, cząstkami cytryn
i surówką z czerwonej kapusty, na którą przepis znajduje się tutaj.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz