wtorek, 22 lutego 2011

Ruloniki z łososiem i pistacjami

Smaczna przekąska dla
wszystkich wielbicieli
wędzonego łososia.
Proste w przygotowaniu danie
z pewnością zachwyci najbliższą
rodzinę i ewentualnych gości.
Dwa jajka roztrzepałam
trzepaczką. Dodałam pół szklanki
tłustego mleka, pół szklanki wody,
dwie szczypty soli, dwie łyżki oleju,
ćwierć łyżeczki białego pieprzu
i łyżkę zmielonych na proszek
orzeszków pistacjowych.
Składniki dokładnie ubiłam, po czym wsypałam szklankę przesianej mąki.
Delikatnie połączyłam. Ciasto odstawiłam na 20 minut żeby odpoczęło.
Usmażyłam cienkie naleśniki.

Jeden kubeczek naturalnego
serka śmietankowego
połączyłam z łyżką zmielonych
pistacji i skórką startą
z połowy cytryny. Masą
posmarowałam wystudzone
naleśniki, posypałam posiekaną
natką pietruszki. Każdy krążek
obłożyłam plasterkami wędzonego
łososia, zwinęłam w rulon,
przykryłam folią spożywczą
i wstawiłam do lodówki
na dwie godziny. W tym czasie smaki "przegryzły się"
a poszczególne warstwy ładnie połączyły.
Ruloniki pokroiłam ukośnie na niewielkie cząstki, ułożyłam na talerzu
ozdobionym sałatą, posypałam orzeszkami pistacjowymi.
Smacznie polecam :)

2 komentarze: