czwartek, 24 lutego 2011

Zupa ogórkowa z czerwoną cebulą

Pyszna, rozgrzewająca zupka
sporządzona na bazie wołowiny
i warzyw.
Około 40 dag antrykotu
zalałam zimną wodą, zagotowałam.
Zmniejszyłam ogień, zebrałam
szumowiny i gotowałam 40 minut.
Następnie dodałam marchew,
średnią pietruszkę, plaster selera,
liść laurowy, ziele angielskie,
kilka ziaren czarnego pieprzu
i łyżeczkę soli. Gotowałam
tak długo, aż mięso zrobiło się
miękkie. Zdjęłam z ognia, wyjęłam jarzyny i mięso, wywar przecedziłam.
Do bulionu włożyłam cztery ziemniaki pokrojone w kostkę.
Kiedy były miękkie, dodałam trzy kiszone ogórki, które wcześniej
utarłam na największych oczkach tarki i zasmażyłam.
Zupę gotowałam kolejnych kilka minut, dodałam pokrojoną
dekoracyjnie marchew.
Jedną czerwoną cebulę posiekałam, zeszkliłam na patelni.
Część włożyłam do zupy, część odłożyłam do dekoracji.
Gorącą strawę rozlałam do kokilek, udekorowałam cebulą
i kleksami słodkiej, gęstej śmietany. Posypałam natką pietruszki.
Smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz