środa, 13 kwietnia 2011

Błyskawiczny pasztet z rumowymi rodzynkami

Pyszny pasztet, bądź też
pieczeń, lub rolada - idealnie
nadaje się do spożycia na gorąco
jak i na zimno.
Prezentuje się wyśmienicie
i równie wspaniale smakuje.
Do sporządzenia przystawki
użyłam około 40 dag mielonego
mięsa wołowo - wieprzowego.
Do miski z mięsem wbiłam
3 jajka, doprawiłam solą,
pieprzem, majerankiem
i gałką muszkatołową. Wymieszałam. Dodałam 3 łyżki startego parmezanu,
2 łyżki zmielonych orzechów włoskich, jedną cebulę drobno pokrojoną
i zrumienioną na patelni oraz 3 łyżki rumu. Wyrobiłam dokładnie.
Folię do pieczenia posmarowałam olejem. Wyłożyłam na nią
równą warstwę mięsa, tworząc kształt prostokąta.

Przez jego środek ułożyłam
rodzynki z zalewy rumowej,
kilka pasków czerwonej
papryki, którą wcześniej lekko
podsmażyłam i sporą ilość
posiekanej natki pietruszki.
Pomagając sobie długim
szerokim nożem, ciasno
zwinęłam pieczeń.
Owinęłam szczelnie folią
aluminiową, włożyłam
do głębokiej patelni, zalałam wodą
do 3/4 wysokości. Przykryłam.
Gotowałam na bardzo płomieniu ognia około 35-40 minut.
Pasztet posłużył mi jako przystawka przed daniem głównym, dlatego
przed pokrojeniem pozwoliłam, by całkowicie ostygł.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz