sobota, 16 lipca 2011

Pasta fagioli

Niedawno prezentowałam
pyszną potrawę kuchni
włoskiej, pasta patate.
Dziś zachęcam
do skosztowania równie
smakowitego dania
pasta fagioli - czyli makaron
z fasolą, dla mnie rewelacja.
Zawsze odczuwam niedosyt
i obiecuję sama sobie częściej
ją przyrządzać.
Na sporym chluście oliwy
podsmażyłam dwa ząbki
czosnku, dodałam puszkę białej fasoli i trzy szklanki wołowego rosołu.
Doprawiłam gałązkami natki pietruszki, papryczką peperoni i solą.
Gotowałam kilkanaście minut, po czym wyjęłam natkę i czosnek.
Dodałam dwie łyżki przecieru pomidorowego i dwa nieduże malinowe
pomidory pokrojone w kostkę.
W osobnym garnku ugotowałam al dente drobny makaron.
Połączyłam go z fasolową zupą.
Rozlałam do kokilek, do każdej porcji włożyłam łyżkę sera gorgonzola,
posypałam natką pietruszki.
Gorgonzolę można zastąpić tartym parmezanem.
Bardzo smacznie polecam.
Buon Appetito :)

2 komentarze: