wtorek, 10 sierpnia 2010

Panierowana wątróbka w owocowym sosie

Drobiową wątróbkę
oczyściłam z błon,
umyłam i zalałam
czerwonym, wytrawnym
winem.
W takiej kąpieli
spędziła kilka godzin.
W tym czasie
ugotowałam ziemniaki.
Odcedziłam, osuszyłam,
przecisnęłam przez praskę.
Dodałam troszkę
mąki ziemniaczanej,
(na cztery części ziemniaków, jedną część mąki)
uformowałam okrągłe kluski.
Śliwki węgierki i mirabelki przekroiłam wzdłuż na pół, wyjęłam pestki.
Podobnie postąpiłam z morelami i winogronami.
Owoce krótko smażyłam na klarowanym maśle,
dodałam dwie łyżki brązowego cukru, garść rodzynek
i odrobinę trawy cytrynowej.
Wlałam pół szklanki czerwonego wina, dusiłam kilka minut.
Wątróbkę odsączyłam. Obtaczałam w mące, rozmąconym jajku
i w bułce tartej wymieszanej z płatkami owsianymi.
Usmażyłam na rozgrzanym oleju.
Kluseczki ugotowałam we wrzącej, osolonej wodzie,
polałam sosem owocowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz