niedziela, 19 września 2010

Kapusta czerwona mocno szmurowana

Czerwona kapusta idealnie
pasuje jako dodatek
do różnego rodzaju mięs.
Posiada piękną barwę,
rozsiewa smakowity aromat
i jest bardzo dobra.
Użyłam około 1 kg kiszonej
czerwonej kapusty,
choć z powodzeniem można
zastąpić ją świeżą, którą należy
uprzednio cienko poszatkować.
Na dużej, głębokiej patelni
podsmażyłam jedną cebulę pokrojoną w piórka.
Włożyłam kapustę, wymieszałam, chwilę smażyłam.
Zalałam niepełną szklanką wołowego wywaru.
Dodałam 3 goździki, liść laurowy, sok z jednej cytryny, trochę soli i cukru
oraz garść rodzynek.
Dusiłam pod przykryciem około pół godziny mieszając od czasu do czasu.
Wywar wyparował, więc wlałam szklankę czerwonego, wytrawnego wina
i dusiłam jeszcze około 20 minut.
Na końcu doprawiłam odrobiną świeżo startej gałki muszkatołowej.
Nadaje się do serwowania na gorąco i na zimno.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz