środa, 15 września 2010

Wołowina w ciemnym sosie

Do sporządzenia tego dania
użyłam wołowej pręgi.
Mięso umyłam, pokroiłam
na równe porcje, osuszyłam.
Zasmażyłam na klarowanym
maśle. Rumianą wołowinę
zalałam wodą,
dodałam jedną marchewkę,
pietruszkę, kawałek selera,
zieloną część pora,
dwa ząbki czosnku,
kilka ziaren czarnego pieprzu,
ziele angielskie, liść laurowy, łyżeczkę soli i szczyptę trawy cytrynowej.
Przykryłam i dusiłam na wolnym ogniu.
Po godzinie wlałam niepełną szklankę czerwonego wytrawnego wina
i dusiłam kolejną godzinę.
Gdy mięso było miękkie wyjęłam warzywa i przecedziłam sos.
Doprawiłam go sokiem z połowy pomarańczy
i delikatnie zaciągnęłam mąką ziemniaczaną.
Warzywa można z powodzeniem zjeść, są aromatyczne i pyszne.
Można też wykorzystać je do sałatki jarzynowej.
Wołowinę podałam z kolorową surówką.
Marchew, kawałek selera i pietruszkę starłam na tarce o dużych oczkach.
Dodałam pokrojone w kostkę jabłko ze skórką, białą część pora
i pęczek posiekanej natki pietruszki.
Doprawiłam łyżeczką musztardy staropolskiej, łyżeczką chrzanu,
łyżką soku z pomarańczy, pieprzem, solą i majonezem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz