środa, 20 października 2010

Koreczki z tofu

Tofu powstaje z mleczka sojowego.
Jest to jakby sojowy twarożek.
Zawiera pełnowartościowe białko
i roślinne tłuszcze nienasycone.
Jest źródłem kwasu linolowego,
lecytyny, wapnia, żelaza,
fosforu, potasu i sodu.
Posiada witaminy z grupy B
i witaminę E.
Nie zawiera cholesterolu.
Pomimo zachwytu jaki wywołuje ostatnio
wśród wielu osób,
na mnie nie zrobiło wrażenia.
Chętnie przygotowałam i spożyłam, ale nie będę należeć
do zwolenniczek tego produktu.
Kupiłam tofu tradycyjne, naturalne, o wadze 180g.
Pokroiłam w kostkę, zrumieniłam na odrobinie oleju na rozgrzanej patelni.
Wystudziłam.

Nadziewałam na wykałaczki
tworząc podstawę koreczków.
Następnie dodałam suszoną śliwkę,
marynowaną cebulkę
a na kilka wbiłam dodatkowo
dojrzewającą szynkę parmeńską.
Posypałam czerwoną, słodką papryką.
Przekąska ciekawa, prezentacyjna,
zaskakująca.
Polecam lubiącym eksperymenty
i nowości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz