czwartek, 21 października 2010

Pyszna pasta twarożkowa

Kostkę półtłustego twarogu
drobno pokruszyłam.
Część pora o zielonym,
jasnym zabarwieniu
pokroiłam w cienkie paseczki.
Połączyłam z twarogiem.
Dodałam też trzy jajka
ugotowane na twardo
i pokrojone w kostkę
oraz pół pęczka posiekanej natki.
Doprawiłam solą, białym pieprzem,
łyżeczką musztardy gdańskiej
i dwiema łyżkami majonezu.
Delikatnie wymieszałam, by cząstki twarogu i pozostałych składników
pozostały widoczne i wyczuwalne.
Za pomocą dwóch deserowych łyżeczek uformowałam kulki.
Ułożyłam na talerzyku z sałatą, ozdobiłam oliwkami, plasterkami salami
i posiekanym porem.
Potrawa ta może być użyta jako pasta do chleba,
smakowita ozdoba, którą z powodzeniem można posmarować krakersy
tworząc małe koktajlowe kanapeczki.
Można też, podobnie jak ja, uformować kulki a następnie każdą z nich
obtoczyć w przyprawach: w czerwonej papryce, majeranku,
zielonej pietruszce, koperku, kurkumie a nawet w prażonych ziarnach
słonecznika, dyni czy sezamu.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz