poniedziałek, 25 października 2010

Naleśniki z kaszą gryczaną i sosem grzybowym

Proponuję dziś pyszne,
obiadowe danie.
Choć wydaje się pracochłonne,
nie wymaga dużo czasu.
Na patelni podsmażyłam drobno
pokrojony, wędzony boczek.
Gdy zarumienił się, dodałam
posiekaną cebulę.
W lodówce miałam kaszę
gryczaną ugotowaną na sypko.
Połączyłam ją z boczkiem i cebulą,
zasmażyłam.
Do miski wbiłam dwa jajka, dolałam szklankę wody i szklankę mleka.
Wymieszałam trzepaczką. Ponadto dodałam szklankę mąki, szczyptę soli
i dwie łyżki oleju. Wymieszałam ciasto, odstawiłam na kilka minut,
by odpoczęło. Następnie na dużej patelni usmażyłam naleśniki.
Kilka suszonych grzybków moczyłam w zimnej wodzie przez kilka minut.
Potem ugotowałam je w tej samej wodzie, w której się moczyły.
Kiedy zmiękły posiekałam je drobno. Sos doprawiłam solą morską,
czarnym pieprzem, kilkoma kroplami soku z cytryny
i sokiem z połowy pomarańczy.
Zagęściłam łyżeczką mąki ziemniaczanej rozpuszczonej w odrobinie wody.
Zabieliłam słodką śmietanką 18%.
Naleśniki faszerowałam gorącą kaszą, każdy zwinęłam w rulon.
Polałam sosem. Podałam z kiszonym ogórkiem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz