niedziela, 31 października 2010

Pietruszkowe kluseczki w porowym sosie

Kluseczki są pyszne, aromatyczne
i delikatne. W połączeniu
z wyjątkowym sosem, tworzą
niezapomniane danie.
Ugotowałam cztery ziemniaki
w łupinach. Kiedy ostygły
obrałam i przepuściłam
przez praskę. Dodałam kostkę
20 dag białego trzykrotnie mielonego
twarogu, duży pęczek posiekanej
natki pietruszki, pół ząbka czosnku,
trzy łyżki mąki pszennej i siedem
łyżek mąki ziemniaczanej. Szybko zagniotłam ciasto,
formowałam małe, okrągłe kluseczki. Niektóre nadziewałam cząstką
sera mozarella. Ugotowałam w osolonej, wrzącej wodzie
z dodatkiem odrobiny oleju.
Sos przygotowałam z zielonej części pora.
Wymyłam go pod bieżącą wodą, pokroiłam w kostkę.
Zasmażyłam na maśle. Doprawiłam solą, pieprzem, kilkoma kroplami
soku z cytryny i szczyptą brązowego cukru. Podlałam jedną 1/4 szklanki wody,
chwilę dusiłam aż zgęstniał.
Gorące kluseczki polałam sosem. Te, które ukrywały w sobie mozarellę
były największym smakowym hitem.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz