czwartek, 21 października 2010

Potrawka a la strogonow

Oryginalny Boeuf Strogonow
powstaje z wołowej polędwicy,
pieczarek, cebuli,
koncentratu pomidorowego,
kwaśnej śmietany
i przypraw: musztardy, curry,
masła, gorczycy i niekiedy brandy.
Zrobiłam nieco inaczej,
ale mój Mężczyzna i goście
uznali, że to strogonow
w najlepszym wydaniu.
Stąd też taka nazwa.
Kawałek wołowej pręgi, około 400 g umyłam, oczyściłam z błon
i pokroiłam na cienkie paski. Podsmażyłam partiami na klarowanym maśle.
Smażyłam je krótko na dosyć dużym ogniu, by zrumieniły się.
Zalałam szklanką rosołu i szklanką wody, dusiłam na małym ogniu.
Paprykę czerwoną, zieloną i żółtą umyłam, wykroiłam gniazda nasienne,
pokroiłam w dużą kostkę.
Zasmażyłam na patelni z podgrzanym klarowanym masłem.
Dodałam do mięsa po 30-40 minutach gotowania.
Następnie pokroiłam w grubą kostkę dwie białe cebule.
Zrumieniłam je na patelni, włożyłam do potrawki.
Na końcu dodałam przecier pomidorowy z kawałkami pomidorów.
Doprawiłam morską solą i świeżo utłuczonym czarnym pieprzem.
Gotowałam jeszcze chwilę.
Podałam ze świeżym pieczywem.
Strogonowa można też podać z ryżem, albo kluseczkami.
To pyszne, rozgrzewające danie. Wielu osobom kojarzy się
z sylwestrowym balem, ale każdego dnia można nim zachwycić najbliższych.
Bardzo smacznie polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz