sobota, 16 października 2010

Zupa grochowa z kiszoną kapustą

Kawałek świeżych żeberek
i kawałek wędzonego boczku
zalałam zimną wodą,
zagotowałam. Dodałam
dwie marchewki,
pół pietruszki, kawałek selera
i białą część pora.
Włożyłam też przyprawy:
ziele angielskie, liść laurowy,
płaską łyżeczkę morskiej soli
i kilka ziaren czarnego pieprzu.
Gdy mięso zaczynało robić się
miękkie, dodałam szklankę
łuskanego grochu, uprzednio opłukanego pod bieżącą wodą.
Po kilkunastu minutach wyjęłam
warzywa i mięso, wszystko pokroiłam w kostkę.
Następnie dodałam kilka pokrojonych również w kostkę ziemniaków.
Gotowałam na małym ogniu.
Jarzyny i mięso włożyłam ponownie do zupy,
gdy ziemniaki i groch były miękkie.
Doprawiłam majerankiem.
Na talerze wlewałam zupę, dokładałam około 2-3 łyżek kiszonej kapusty,
dekorowałam natką pietruszki.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz