sobota, 6 listopada 2010

Schab pod pierzynką

Tradycyjne kotlety schabowe
zna chyba każdy.
Jednak mięso to, można
wykorzystać na wiele różnych,
innych sposobów niż rozbite,
panierowane kotlety.
Prezentuję danie wyjątkowo
pyszne, proste w przygotowaniu,
zachwycające wyglądem,
barwami i aromatem.
Kawałek schabu umyłam,
osuszyłam i pokroiłam na porcje.
Każdy kotlet lekko rozbiłam tłuczkiem. Posypałam solą i pieprzem z obu stron.
Mięso rozłożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Na patelni zasmażyłam maleńkie pieczarki z dwiema pokrojonymi
drobno cebulami. Przestudzone grzybki ułożyłam na porcjach schabu.
Kolejną warstwę stanowiła marchewka, którą starłam
na średnich oczkach tarki.
Całość posmarowałam sporą ilością majonezu i ozdobiłam natką pietruszki.

Blaszkę z przygotowaną potrawą
odstawiłam na godzinę
w chłodne miejsce.
Piekłam w mocno rozgrzanym
piekarniku przez 35 minut.
Kotlety najlepsze są
tuż po wyjęciu z pieca.
Wszyscy zajadali się nimi
ze smakiem :)
Bardzo smacznie polecam.

1 komentarz: