środa, 10 sierpnia 2011

Involtini di melanzane

W ciągu kilku ostatnich dni
prawie nie włączałam komputera.
Okres urlopów i wakacji z jesienną
aurą jest dla nas bardzo aktywny,
radosny, pozytywny.
Sporo czasu spędzałam w kuchni
tworząc nowe potrawy,
które w mojej rodzinie wywołały
autentyczną radość :)
Dziś proponuję włoski przysmak
involtini di melanzane, czyli
roladki z bakłażana.
Jest to rodzaj przekąski, choć
może też stanowić danie podstawowe.
Dwie oberżyny pokroiłam wzdłuż na możliwie cienkie plastry.
Skropiłam oliwą i usmażyłam z obu stron na grillowej patelni.
Najczęściej przed takim smażeniem większość osób posypuje plastry
solą, by pozbyć się nadmiaru goryczki. Mi ta goryczka nie przeszkadza,
co więcej - nie wyczuwam jej.
Przesmażone bakłażany skropiłam sokiem z limonki i odłożyłam,
by nieco odpoczęły. W międzyczasie na tej samej patelni zasmażyłam
pokrojoną w paski paprykę żółtą i czerwoną, a na końcu plastry boczku.
Na każdym płacie oberżyny ułożyłam paprykę, boczek, gruszkę
pokrojoną w ósemki oraz sporą porcję sera gorgonzola.
Zwinęłam jak zrazy, spięłam wykałaczką.
Podałam od razu po przygotowaniu, skrapiając uprzednio
octem balsamicznym.
Przekąska wyjątkowa, pełna smaków i aromatów.
Bardzo smacznie polecam.
Buon Appetito :)

1 komentarz:

  1. Roladki z bakłażana są pyszne, nie ważne co tam do nich damy do środka. Też planuje je zrobić wkrotce.

    OdpowiedzUsuń