wtorek, 29 maja 2012

Wiosenna zupa z kociewskimi kluseczkami

Zdrowa, smaczna i pożywna kremowa
zupa bogata jest w warzywa oraz w owoce.
Powstała na bazie wywaru z drobiowych 
skrzydełek. Obecność kluseczek minimalnie
ją zagęszcza, ale nie dodaje ciężkości.
700ml wywaru warzywno - drobiowego, 
jedna cukinia, 3 marchewki, 10 rzodkiewek, 
młody korzeń selera, pół kwaśnego jabłka, 
3 młode ziemniaki, 2 łodygi selera 
naciowego, dojrzały pomidor, mała cebula. 
Ponadto: 3/4 szklanki mąki, odrobina wody.
Cebulę posiekałam drobno i zeszkliłam
na patelni, na łyżce klarowanego masła. Cukinię, marchewkę i seler dokładnie umyłam i nie obierając ze skórki starłam
na największych oczkach tarki a łodygi selera naciowego pokroiłam drobno.
Dodałam do cebuli, chwilę smażyłam często mieszając.
Ziemniaki wyszorowałam, pokroiłam w plasterki a następnie w słupki. Włożyłam do gorącego
wywaru. Po 3-4 minutach gotowania dodałam przesmażone warzywa z patelni.
Gotowałam dalej na maleńkim ogniu. Pół jabłka pokroiłam w drobną kostkę, pomidora
sparzyłam, obrałam ze skórki, usunęłam gniazda nasienne a miąższ pokroiłam w kosteczkę.
Jabłko z pomidorem włożyłam do zupy. Doprawiłam solą i białym pieprzem.
Na końcu dodałam umyte i pokrojone w plasterki rzodkiewki.
Z przesianej mąki pszennej i odrobiny zimnej wody zagniotłam elastyczne ciasto.
Do gotującej się zupy wrzucałam kanciaste kluseczki, które odrywałam małymi porcjami
od ciasta. Gdy wszystkie kluski znalazły się w garnku wymieszałam, zdjęłam z ognia,
przykryłam i odstawiłam na kilka minut, by zupa odpoczęła przed podaniem.
Rozlałam do talerzy, przybrałam natką pietruszki, rzodkiewką i listkami bazylii.
Bardzo smacznie polecam :)

2 komentarze: