sobota, 20 sierpnia 2011

Risotto z wołowiną, papryką i serem gorgonzola

Od pewnego czasu częściej
sporządzam potrawy z ryżu.
Na całym świecie uprawia się
kilka tysięcy jego odmian.
Jest zdrowy, pożywny, ma szeroki
wachlarz zastosowań.
Do przygotowania potrawy
użyłam: niepełną szklankę ryżu
długoziarnistego, małą czerwoną
paprykę, dwie garście posiekanej
natki pietruszki, 250 g wołowiny
uprzednio ugotowanej, białe wino
półwytrawne i wołowy wywar
(łącznie około 1 litra płynu),
jedną białą cebulę, 2 łyżki klarowanego masła
i 60 g sera gorgonzola.

W głębokiej patelni roztopiłam klarowane masło. Zeszkliłam na nim
drobno posiekaną cebulę. Ryż wypłukałam pod strumieniem bieżącej
wody, wsypałam na patelnię, chwilę smażyłam cały czas mieszając.
Stopniowo dodawałam bulion i wino po jednej wazowej łyżce.
Gdy płyn wyparował, wlewałam jego kolejną porcję.
W międzyczasie pokroiłam w kostkę wołowinę i czerwoną paprykę.
W połowie gotowania dodałam składniki do ryżu.
Gdy cały płyn został wchłonięty dodałam gorgonzolę i natkę pietruszki.
Wymieszałam, zdjęłam z ognia, odstawiłam na 6-7 minut.
Potrawy nie doprawiałam żadnymi przyprawami, gdyż treściwy
był rosół, którym podlewałam risotto.
Na talerzach polałam danie octem balsamicznym.
Bardzo smacznie i radośnie polecam.
Buon Appetito :)

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię wszelkiego rodzaju risotto:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :) Ja także lubię ryż choć ostatnio żadko go dodaję do dań :)

    OdpowiedzUsuń